گروه حوادث: دوربین مداربسته راز کلاهبردار سابقه‌دار را فاش کرد.

این مرد که با استفاده از چک‌های جعلی اقدام به خرید خودرو می‌کرد، تصور نمی‌کرد پلیس با کمک دوربین‌های مداربسته او را شناسایی کند.

کلاهبرداری 12 میلیون تومانی

صبح 20 شهریور، مرد 60 ساله‌ای به کلانتری 177 خاوران رفت و ماموران را در جریان کلاهبرداری 12 میلیون تومانی یک جاعل حرفه‌ای قرار داد.

این مرد در تشریح ماجرا گفت: چند روز قبل وقتی قصد فروش خودروام را داشتم در مرکز تعویض پلاک خاوران با مرد 35 ساله‌ای آشنا شدم که قصد خرید خودرو داشت.

این مرد با چرب زبانی اعتماد مرا جلب کرد و بعد از خرید ماشینم 12 میلیون تومان به من چک داد اما بعد از چند روز وقتی برای نقد کردن چک‌ به بانک رفتم متوجه شدم این چک جعلی است.

بعد از اظهارات این مرد، به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای قیام دشت، تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز شد اما بررسی‌های اولیه نشان می‌داد تمام مدارک و نشانی‌هایی که کلاهبردار حرفه‌ای برای خرید خودرو در اختیار فروشنده قرار داده بود نیز جعلی است. 

این اطلاعات در حالی در اختیار پلیس قرار می‌گرفت که کارآگاهان در ادامه بررسی‌ها دریافتند مرکز معاینه فنی خودرو که در آنجا متهم سوژه خود را شناسایی کرده بود مجهز به دوربین مداربسته است.

شکار در دوربین مداربسته

به این ترتیب بررسی‌ فیلم‌های ضبط شده توسط این دوربین‌ها در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران توانستند با به دست آوردن چهره متهم، هویت وی را شناسایی کنند.

بررسی‌ها نشان می‌داد این مرد یک جاعل سابقه‌دار است که در جنوب تهران زندگی می‌کند. به این ترتیب گروهی از ماموران عازم مخفیگاه متهم شدند و او را که با جمع‌آوری وسایلش قصد فرار داشت، دستگیر کردند.

چک‌های جعلی در مخفیگاه

با کشف 10 برگ چک‌پول جعلی، تعدادی هولوگرام برای جعل چک، مقداری مواد‌مخدر و خودروی مالباخته در مخفیگاه این مرد، وی به اداره پلیس انتقال یافت و در بازجویی‌ها گفت: بعد از شناسایی مالباخته در مرکز معاینه فنی خودرو، به وی نزدیک شدم و با چرب زبانی اعتماد او را جلب کردم. 

سپس برای خرید خودرو با او وارد معامله شدم و بعد از ارائه مدارک و چک جعلی، خودرو را خریداری کردم اما درست در حالی که قصد فروش این خودرو را داشتم توسط ماموران دستگیر شدم.

شاکیان احتمالی بیایند

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ - با اعلام این خبر گفت: از آنجا که احتمال می‌رود مرد کلاهبردار جرایم دیگری نیز مرتکب شده باشد، بازپرس پروند با صدور دستور چاپ عکس بدون پوشش متهم در روزنامه‌ها از شهروندانی که طعمه این مرد قرار گرفته‌اند خواست برای شکایت به شعبه اول بازپرسی دادسرای قیام دشت یا پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، واقع در شهرری، انتهای خیابان آستانه مراجعه و یا با شماره تلفن‌های 55904040 و 55900122 تماس بگیرند.

کد خبر 64794

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز